Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>A=Lapina V$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 4
Представлено документи з 1 до 4
|
1. |
Lapina V. V. The information and communication technologies as the global factors of influence on consumer behavior [Електронний ресурс] / V. V. Lapina // Актуальні проблеми соціології, психології, педагогіки. - 2017. - № 1. - С. 19-26. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apspp_2017_1_5
| 2. |
Lapina V. V. Over-consumption archetype globalization as a new source of social conflicts and social tension [Електронний ресурс] / V. V. Lapina // Public manаgement. - 2017. - № 3. - С. 158-166. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pubm_2017_3_16 The paper presents analysis of theoretical interpretations in the contemporary western sociology the tendency of over-consumption archetype globalization as a new source of social conflicts and social tension. Underlined that active use in the contemporary sociology the concepts “consumer society” and “consumerism” is the scientific reflection of global expansion of the over-consumption archetype as the transcultural model of consumption. Substantiated that modern practices of over-consumption now investigates under analytical context of the consumerism phenomena. According to the author’s positon consumerism is the specific style of life and also is the contemporary ideology of universal value of the over-consumption model which becomes global due to arising manipulative influence by technologies of advertising and mass-media.Здійснено аналіз теоретичних інтерпретацій в новітній західній соціології тенденції глобалізації архетипу надмірного споживання як новітнього джерела соціальних конфліктів та соціальної напруженості. Аргументовано, що активне застосування в сучасній соціології понять «суспільство споживання» та «консьюмеризм» є відображенням глобальної експансії архетипу надмірного споживання як транскультурної моделі споживання. Констатовано, що сучасні практики надмірного споживання досліджується в контексті є аналізу феномену консьюмеризму. Доведено , що консьюмеризм – специфічний стиль життя та новітня ідеологія універсальної цінності моделі надмірного споживання, яка набуває масового поширення через зростаючий маніпулятивний глобальний та регіональний вплив технологій реклами та мас-медіа.Осуществлен анализ теоретических интерпретаций в новейшей западной социологии тенденции глобализации архетипа избыточного потребления как современного источника социальных конфликтов и социальной напряженности. Аргументировано, что активное применение в современной социологии понятий «общество потребления» и «консьюмеризм» является отражением глобальной экспансии архетипа чрезмерного потребления как транскультурной модели потребления. Констатировано, что современные практики чрезмерного потребления исследуется в контексте анализа феномена консьмеризма. Доказано, что консьюмеризм - специфический стиль жизни и новейшей идеологией универсальной ценности модели чрезмерного потребления, которая приобретает массовое распространение из-за растущего манипулятивного глобального и регионального влияния технологий рекламы и масс-медиа.
| 3. |
Lapina V. V. The archetype of consumption and its contradictions in the contemporary European space of economic and social interactions [Електронний ресурс] / V. V. Lapina // Public manаgement. - 2018. - № 4. - С. 159-170. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pubm_2018_4_14
| 4. |
Lapina V. V. Archetype of the peasant: the problem of accumulation and practical use of the human capital in Ukraine [Електронний ресурс] / V. V. Lapina // Public manаgement. - 2019. - № 3. - С. 260-272. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pubm_2019_3_21
|
|
|